Segon trimestre: La nutrició.
Vídeos explicació i procés digestió:
https://www.youtube.com/watch?v=5DUIc9BchOk
https://www.youtube.com/watch?v=69FGWsLyHwU
https://www.youtube.com/watch?v=CIhwGRIBEQ8
Teoria i explicacions:
http://www.xtec.cat/~rvillanu/digestiu/digestiu.htm
Activitats interactives de reforç:
http://divercole.com/cono-primaria/quinto/la-nutricion/
http://divercole.com/cono-primaria/quinto/el-aparato-digestivo/
http://divercole.com/cono-primaria/quinto/la-digestion/
Aparell respiratori.
Teoria i explicacions:
Vídeo:
Activitats:
https://cplosangeles.educarex.es/web/cmedio6/la_respiracion/respiratorio06.htm
Aparells circulatori i excretor.
https://elblogdelessuperidees.blogspot.com/p/blog-page_31.html
Primer trimestre:
BLOC 3: ELS ÉSSERS VIUS
Segon trimestre: La nutrició.
Vídeos explicació i procés digestió:https://www.youtube.com/watch?v=5DUIc9BchOk
https://www.youtube.com/watch?v=69FGWsLyHwU
https://www.youtube.com/watch?v=CIhwGRIBEQ8
Teoria i explicacions:
http://www.xtec.cat/~rvillanu/digestiu/digestiu.htm
Activitats interactives de reforç:
http://divercole.com/cono-primaria/quinto/la-nutricion/
http://divercole.com/cono-primaria/quinto/el-aparato-digestivo/
http://divercole.com/cono-primaria/quinto/la-digestion/
Aparell respiratori.
Teoria i explicacions:
Vídeo:
Activitats:
https://cplosangeles.educarex.es/web/cmedio6/la_respiracion/respiratorio06.htm
Aparells circulatori i excretor.
https://elblogdelessuperidees.blogspot.com/p/blog-page_31.html
Aparells circulatori i excretor.
https://elblogdelessuperidees.blogspot.com/p/blog-page_31.html
Primer trimestre:
BLOC 3: ELS ÉSSERS VIUS
Aquest trimestre anem a veure els
éssers vius i després ens centrarem en els animals vertebrats.
Primer aprendrem
:
1- Quina diferència hi ha entre sers vius i inerts. Exemples.
2- Les funcions vitals. Explicar quines són.
3- La cèl·lula i les seves parts. Diferència entre cèl·lula animal i cèl·lula vegetal.
4- Essers unicel·lulars i essers
pluricel·lulars.
5- Classificació dels éssers vius: els cinc regnes.
Després
continuem amb:
- Classificació animals
vertebrats . Característiques dels 5 grups.
Per acabar
amb:
- Els diferents ecosistemes i les cadenes alimentàries. Relacions entre els essers vius.
*****************************
Comencem:
Després de veure els vídeos de la cèl·lula i les funcions vitals fem un resum a la pissarra, ampliem informació amb aquesta web:
QÜESTIONARI
1- Quina és la diferència entre éssers vius i éssers inerts? pensa dos exemples de cada.
2- Copia aquest quadre de les funcions vitals a la teva llibreta
3- Quin invent penses que va fer que es pogués descobrir les cèl·lules?
4- Defineix què és una cèl·lula i explica les seves parts. Dibuixa-la.
5- Ara ja saps que no són iguals les cèl·lules dels animals que les de les plantes. Recordes alguna diferència desprès d'escoltar el vídeo?.
7- Què vol dir que un gat és un ésser pluricel·lular?
8- Busca a Internet i dibuixa un ésser unicel·lular. Quin nom té?
ELS CINC REGNES DELS ÉSSERS VIUS:
a- Anem a visionar aquest vídeo:
Els 5 regnes
b- Copieu aquest esquema dels grups :
Ara amb dibuixos. Veuràs un exemple.
BACTÈRIES
Vídeo explicatiu: LES BACTÈRIES
ALGUES:
Encara que entenguem que són plantes, són molt més senzilles que les plantes terrestres. Organitzativament no tenen teixits, i encara que es puguin assemblar a les “nostres” plantes, les algues no tenen ni arrel, ni tija ni fulles en el sentit més estricte de les paraules, sinó unes estructures similars que reben els noms de rizoid, cauloid i fil.loid.
Les euglenofitas són algues unicel.lulares verds que viuen en aigua dolça.
FONGS:
Els fongs són un grup d’organismes que de sempre s’havien inclòs en el món dels vegetals, però que actualment es consideren com un regne independent per les seves peculiars característiques: no realitzen la fotosíntesis.
Els fongs sapròfits tenen un paper importantíssim en els ecosistemes, doncs juntament amb alguns bacteris formen el grup dels descomponedors, bàsics en el reciclatge de la matèria, ja que són els únics organismes capaços de degradar la cel·lulosa. Sense ells, en els boscos s’anirien acumulant les restes vegetals sense remei, i això impediria la reutilització dels elements minerals que hi ha a la fusta, branques, fulles i tota mena de restes vegetals.
a- Anem a visionar aquest vídeo:
Els 5 regnes
b- Copieu aquest esquema dels grups :
Ara amb dibuixos. Veuràs un exemple.
BACTÈRIES
Vídeo explicatiu: LES BACTÈRIES
ALGUES:
Encara que entenguem que són plantes, són molt més senzilles que les plantes terrestres. Organitzativament no tenen teixits, i encara que es puguin assemblar a les “nostres” plantes, les algues no tenen ni arrel, ni tija ni fulles en el sentit més estricte de les paraules, sinó unes estructures similars que reben els noms de rizoid, cauloid i fil.loid.
Les euglenofitas són algues unicel.lulares verds que viuen en aigua dolça.
FONGS:
Els fongs són un grup d’organismes que de sempre s’havien inclòs en el món dels vegetals, però que actualment es consideren com un regne independent per les seves peculiars característiques: no realitzen la fotosíntesis.
Els fongs sapròfits tenen un paper importantíssim en els ecosistemes, doncs juntament amb alguns bacteris formen el grup dels descomponedors, bàsics en el reciclatge de la matèria, ja que són els únics organismes capaços de degradar la cel·lulosa. Sense ells, en els boscos s’anirien acumulant les restes vegetals sense remei, i això impediria la reutilització dels elements minerals que hi ha a la fusta, branques, fulles i tota mena de restes vegetals.
************************************************
🐼🐻🐺🐹🐷🐸🐶🐵🐴🐳🐲🐧🐨🐩🐬🐢🐪🐫🐬🐡🐙🐍🐏🐇🐀🐈
BLOC: ANIMALS VERTEBRATS
Llegir atentament tota aquesta informació. Fixa't que hi ha una sèrie de
paraules senyalades en color groc,entre tots cercarem el seu significat
El Regne
dels animals
NO sempre és fàcil saber el
que és un animal.
Sabem que un gos és un
animal sense cap MENA de dubte, però… has vist alguna vegada un corall, o una
esponja? També són animals, encara que semblin plantes….
Quines característiques
generals comparteixen els animals?
1.
Són pluricel·lulars.
2. Les cèl·lules són eucariotes i SENSE paret cel·lular.
3. La seva nutrició és heteròtrofa.
4. Tenen sensibilitat per detectar els canvis del
medi través dels òrgans dels sentits.
5. Es poden desplaçar.
Els animals es classifiquen
en vertebrats o invertebrats
- Vertebrats:
Presenten columna vertebral
que forma part de l'esquelet intern
- Invertebrats:
NO presenten columna
vertebral.
NO tenen esquelet ( com els
cucs, meduses...) o el tenen extern ( exosquelet) com els crustacis i insectes ( escarabats,
gambes, crancs..).
Aquest curs anem a conèixer alguns aspectes dels animals vertebrats.
QUADRE CLASSIFICACIÓ:
VÍDEO INTRODUCCIÓ:
***************************************************
1- Comencem amb els mamífers:
Fitxa característiques comuns:
- com és la seva pell.
- com es desplacen.
- com es reprodueixen.
- alimentació.
- respiració.
- com són les seves extremitats.
- hàbitats
- curiositats
Notícia a Indonèsia. 19/11/2018
Informació variada a. vertebrats
web interactiva conceptes i activitats a. vertebrats
BLOC: ANIMALS VERTEBRATS
Llegir atentament tota aquesta informació. Fixa't que hi ha una sèrie de
paraules senyalades en color groc,entre tots cercarem el seu significat
El Regne
dels animals
NO sempre és fàcil saber el
que és un animal.
Sabem que un gos és un animal sense cap MENA de dubte, però… has vist alguna vegada un corall, o una esponja? També són animals, encara que semblin plantes….
Sabem que un gos és un animal sense cap MENA de dubte, però… has vist alguna vegada un corall, o una esponja? També són animals, encara que semblin plantes….
Quines característiques
generals comparteixen els animals?
1.
Són pluricel·lulars.
2. Les cèl·lules són eucariotes i SENSE paret cel·lular.
3. La seva nutrició és heteròtrofa.
4. Tenen sensibilitat per detectar els canvis del
medi través dels òrgans dels sentits.
5. Es poden desplaçar.
Els animals es classifiquen
en vertebrats o invertebrats
- Vertebrats:
Presenten columna vertebral
que forma part de l'esquelet intern
- Invertebrats:
NO presenten columna
vertebral.
NO tenen esquelet ( com els cucs, meduses...) o el tenen extern ( exosquelet) com els crustacis i insectes ( escarabats, gambes, crancs..).
NO tenen esquelet ( com els cucs, meduses...) o el tenen extern ( exosquelet) com els crustacis i insectes ( escarabats, gambes, crancs..).
QUADRE CLASSIFICACIÓ:
VÍDEO INTRODUCCIÓ:
***************************************************
1- Comencem amb els mamífers:
Fitxa característiques comuns:
- com és la seva pell.
- com es desplacen.
- com es reprodueixen.
- alimentació.
- respiració.
- com són les seves extremitats.
- hàbitats
- curiositats
Notícia a Indonèsia. 19/11/2018
Informació variada a. vertebrats
web interactiva conceptes i activitats a. vertebrats
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada